کد مطلب: 138837
ديلي صباح:
8 هواپيما و 300 نظامي آمريکايي وارد پايگاه اينجرليک ترکيه شدند
تاریخ انتشار : 1394/05/18 21:20:26
نمایش : 1998
رسانه‌هاي ترکيه از ورود نظاميان آمريکايي به پايگاه اينجرليک خبر داده‌ و مي‌گويند اين نيروها قرار است در «عمليات عليه داعش» مشارکت داشته باشند.














به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس، پايگاه ديلي صباح ترکيه روز يکشنبه گزارش داد که نظاميان آمريکايي براي انجام عمليات عليه داعش وارد پايگاه اينجرليک ترکيه شده‌اند.
بنا بر اين گزارش، 8 فروند هواپيما و 300 نظامي آمريکايي امروز وارد اين پايگاه شده‌اند. خبرگزاري فرانسه هم گزارش داده است که جنگنده‌هاي اف-16 آمريکايي قرار است از طريق اين پايگاه، در سوريه عمليات انجام دهند.
پايگاه هوايي اينجرليک در منطقه‌اي به همين نام در 8 کيلومتري شرق آدانا واقع شده است. آمريکا از سال گذشته همزمان با تشکيل ائتلافي که به بهانه مقابله با داعش شکل گرفت، خواستار استفاده از اين پايگاه بود.
دو هفته قبل همزمان با آغاز عمليات ترکيه عليه گروه پ‌ک‌ک، گزارش شد که آنکارا و واشنگتن براي استفاده از اين پايگاه به توافق رسيده‌اند. ترکيه حضور آمريکا در اينجرليک را به ايجاد منطقه پرواز ممنوع در سوريه منوط کرده بود. مقامات ترک مي‌گويند آمريکا با ايجاد يک منطقه «عاري از داعش» در شمال سوريه موافقت کرده است.
انتهاي پيام/ق
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg